نوشته های من در ترکیه

وبلاگ شخصی مجید نظری

 
هفت سین ما در غربت
نویسنده : majid nazari - ساعت ۱٢:٢٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱٢/۳٠
 

نو شدن طبیعت

تلنگری بر ماست.

میتوان زمستان را

بهار کرد

طبیعت باش

norooz 017 by you.

 


 
 
هفت سین ما در غربت تقدیم به همه شما
نویسنده : majid nazari - ساعت ۱۱:٥٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱٢/٢٩
 

 

بهار طبیعت همراه با بهار دل های همه شما باد

نوروزتان پیروزnorooz 072 by you.


 
 
داستان و متن های انگلیسی برای دانش اموزان و دانش جویان
نویسنده : majid nazari - ساعت ٩:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱٢/٢۳
 

چون دسترسی به کتاب های انگلیسی در ترکیه هم سخت است و هم پر هزینه امیدوارم لینک زیر به کار بیاید

*داستانهای کوتاه انگلیسی(Short stories)

لینک داستان ها

*متن کلاسیک

لینک متن ها


 
 
رمان انگلیسی برای دانلود
نویسنده : majid nazari - ساعت ۱٢:٢٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱٢/۱۸
 

Aesop's Fables

 

Part 1   Part 2   Part 3   Part 4   Part 5   Part 6   Part 7   Part 8

Resumed Identity by Ambrose Bierce

A Terribly Strange Bed by Wilkie Collins

The Idiots by Joseph Conrad

The Bride Comes to Yellow Sky by Stephen Crane

The Last Lesson by Alphonse Daudet

A Christmas Carol by Charles Dickens

The Boscombe Valley Mystery (Sherlock Holmes) by Sir Arthur Conan Doyle

The Copper Beeches (Sherlock Holmes) by Sir Arthur Conan Doyle

The Sussex Vampire (Sherlock Holmes) bt Sir Arthur Conan Doyle

The Final Problem (Sherlock Holmes) by Sir Arthur Conan Doyle

The Adventure Of Charles Augustus Milverton by Sir Arthur Conan Doyle

Brer Rabbit and the Tar-Baby by Joel Chandler Harris

Young Goodman Brown by Nathaniel Hawthorne

Rip Van Winkle by Washington Irving

A School Story by M. R. James

The Dancing Partner by Jerome K. Jerome

A Little Cloud by James Joyce

How the Leopard Got His Spots by Rudyard Kipling

The Rocking Horse Winner by D. H. Lawrence

 

A Wicked Woman by Jack London

Rain by W. Somerset Maughan

Bartleby the Scrivener by Herman Melville

The Masque of the Red Death by Edgar Allan Poe

The Pit and the Pendulum by Edgar Allan Poe

The Avenger by Thomas de Quincey

  Hunter Quartermain's Story by H. Rider Haggard

   The Music on the Hill by Saki

Dracula's Guest by Bram Stoker

The Valley of Spiders by H. G. Wells 

 


 
 
دانش اموزان تنبل یا دانشمندان بزرگ؟
نویسنده : majid nazari - ساعت ٩:٠٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱٢/۱۱
 

 بتهوون موسیقیدان برجسته جهان، ویولن را به طرز نادرستی مینواخت و به جای اصلاح تکنیک خود ترجیح میداد که به آهنگسازی بپردازد. استادش او را یک نوازنده ناشی مینامید.

آموزگاران توماس ادیسون، مخترع برق، معتقد بودند، او به قدری کودن است که قادر به یادگیری نیست. به همین دلیل در ۱۲ سالگی از مدرسه اخراج شد.

اسحاق نیوتن در مدرسه ابتدائی شاگرد بسیار ضعیفی بود.

لئو تولستوی، نویسنده رمان مشهور جنگ و صلح در امتحانات دانشگاه مردود شد. استادان او را ناتوان در یادگیری توصیف کرده بودند.

وینستون چرچیل در کلاس ششم مردود شد. او پس از بارها شکست، زمانی به نخست وزیری انگلستان رسید که ۶۲ سال داشت.

والدین انریکو کاروسو، خواننده مشهور اپرا، از او می خواستند که مهندس شود. استاد آواز او اعتقاد داشت، او اصلاً صدای خوبی ندارد و خواننده خوبی نمیشود.

زمانی که پیتر جی. دانیل در کلاس چهارم درس میخواند، معلمش ـ خانم فیلیپس ـ مدام به او میگفت: پیتر! تو بدترین شاگرد من هستی، تو یک سیب زمینی بی خاصیتی که هرگز به جائی نخواهی رسید. پیتر تا سن ۲۶ سالگی کاملاً بیسواد ماند و بعد دوباره به تحصیل ادامه داد. او حالا مالک کل خیابانی است که زمانی در آنجا با دوستانش دعوا میکرد و در آنجا بود که آخرین کتاب خود به نام خانم فیلیپس شما اشتباه میکردید! را به چاپ رساند.

۱۸ ناشر از چاپ کتاب ریچارد باخ به نام جاناتان، مرغ دریائی خودداری کردند تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۷۰ توسط یک انتشارات به چاپ رسید. از این کتاب تا سال ۱۹۷۵ بیش از هفت میلیون نسخه، فقط در آمریکا به فروش رسید.

کارفرمایان اف. دبلیو. وولورث، تاجر مشهور آمریکائی، معتقد بودند، او به قدری گیج و کودن است که حتی قادر به انجام امور پیش خدمتی هم نیست.

پدر رودین مجسمه ساز معروف در مورد او گفته بود: من به جای یک پسر، یک احمق دارم. رودین بدترین شاگرد مدرسه شناخته شده بود و مدرسه هنرهای زیبا نیز سه بار از ثبت نام وی اجتناب کرده بود.

پاستور، دانشمند بزرگ جهان قبل از تحصیلات دانشگاهی یک دانش آموز متوسط به حساب می آمد و در درس شیمی بین ۲۲ نفر، پانزدهمین نفر بود.

آبراهام لینکلن رئیس جمهور محبوب آمریکا، سواد خواندن و نوشتن را به تنهائی از روی کتابها یاد گرفت چون خانواده اش او را به مدرسه نمی فرستادند. وی پس از بارها شکست بالاخره به کاخ سفید رفت.

انیشتن، دانشمند بزرگ فیزیک جهان تا ۴ سالگی حرف نزد و در هنگام ورود به دانشگاه چند دانشگاه از پذیرفتن او خودداری کردند.                                                                          

   مجله موفقیت

چند جمله کوتاه از مردان بزرگ

پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آنست که بعداز هر زمین خوردنی برخیزی.

مهاتما گاندی

در بین تمامی مردم تنها عقل است که به عدالت تقسیم شده زیرا همه فکر می‌کنند به اندازه کافی عاقلند.

رنه دکارت

آنان که آزادی را فدای امنیت میکنند، نه استحقاق آزادی را دارند، نه لیاقت امنیت را.

بنیامین فرانکلین


با مشکلات می جنگیم که به آسایش برسیم ، وقتی به آسایش رسیدیم آسایش را غیر قابل تحمل می دانیم .

بروکس آدامز
انسان هیچ وقت بیش تر از آن موقع خود را گول نمیزند که خیال میکند دیگران را فریب داده است .

لاروشفوکول

دروغ مثل برف است که هر چه آنرا بغلتانند بزرگتر می شود .

لوتر

حقیقت نیازمند نقد است نه ستایش .


 
 
خلاقیت و راه های کشف و افزایش آن
نویسنده : majid nazari - ساعت ۸:٥۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱٢/۱۱
 
امروزه ثابت شده است که خلا قیت یک ویژگی صرفا ذاتی نیست، بلکه همه انسان ها از این توانایی برخوردار هستند و همه درجات گوناگونی از این استعداد را دارند، علا وه بر این عواملی هم چون مهارت یابی، آموزش پذیری، انعطاف پذیری، سطح دانش و آگاهی، خطرپذیری، نترسیدن از اشتباه و شکست نیز در میزان خلا قیت و نوآوری دانش آموزان تاثیر فراوانی دارند. معلم می تواند همه این عوامل را به صورت یک مجموعه در دانشآموزان شناسایی کند و بکوشد آن ها را پرورش دهد. در این مقاله سعی شده است عوامل موثر در خلا قیت شناسایی و راهکارهایی برای پرورش این توانایی در دانش آموزان ارائه شود.
تعریف خلا قیت: رولا می معتقد است تفکر خلا ق، نمایش بالا ترین درجه سلا مت عاطفی و عبارت است از ابراز وجود افراد سالم در جریان خود بهسازی و تکامل نفس خویش.
تعریف های دیگری نیز از خلا قیت شده که برخی از آن ها عبارتند از: خلا قیت، دوباره  نگاه کردن است.
خلا قیت، خارج شدن از پشت درهای بسته است.
خلا قیت، عبارت از عمیق تر کردن است.
خلا قیت، فرآیند مقابله واقع بینانه با یک مساله و درگیری و جذب شدید آگاهی با هوشیاری و مرتبط ساختن مطالب با یکدیگر به نحوی تکامل یافته است.

 

اهمیت و ضرورت خلا قیت

وقتی در جهان با مسائل نامتجانس و ناهمگون، منابع محدود و پایان یافتنی، سرعت تغییرات و مسائل دیگری از این قبیل مواجه می شویم، نیاز به خلا قیت و شعله های بینشی درونی آشکارتر می شود.
با این که هیچ یک از ما دقیقا نمی دانیم در آینده چه چیزی در انتظار ماست، برخی حقایق و نیازهای آینده به نحو فزاینده ای بر ما روشن تر می شوند.
آموزش مهارت های سازگاری و وفق دادن، باید بخش  عادی مواد درسی را در کلا س های درس تشکیل دهند. نبوغ ساختن آینده در مغز خلا قی است که می تواند خود را با الگوهایی که آینده در بردارد وفق دهد. این مساله نیاز به خلا قیت یا انفجارات بینش درونی را آشکار می سازد. مهارت های تفکر خلا ق باید مهمترین مهارت های سازگاری و قابلیت انطباق به حساب آیند.
برای خلا ق ساختن دانش آموزان می توان اقدامات زیر را به کار بست:

- آشنا ساختن مدیران و معلمان با مفاهیم خلا قیت و راهکارهای پرورش و تقویت آن در فراگیران.
برای آشنا ساختن مسوولا ن آموزشگاه ها با خلا قیت و شیوه های پرورش آن، می توان از تشکیل دوره های آموزش ضمن خدمت استفاده کرد مربیان، معلمان و مدیران پس از آشنایی با راهکارهای پرورش  خلا قیت در فراگیران و روانشناسی کودک در این دوره ها، می توانند این راهکارها را در کار خود به کار گیرند و ضمن دوری از سختگیری های بی جا و بی مورد دانشآموزان را به مشارکت فعال در تدریس و انجام کارهای گروهی تشویق کنند. همچنین می توانند به دانشآموزان آزادی های معقول بدهند تا باخیال راحت و با اطمینان خاطر نظرات و عقاید خود را بیان کنند. این گونه تدبیرها، زمینه پرورش خلا قیت را در فراگیران فراهم خواهد آورد.

- تغییرات اساسی در کتاب های درسی:
هر چند با استفاده از مطالب و مفاهیم موجود در کتاب های درسی و شیوه های تدریس موجود نیز می توان به پرورش خلا قیت در کودکان کمک کرد، اما برای استفاده بهتر و بیشتر از این امکانات و با توجه به ضرورت خلا قیت و نیاز مبرم به آن در حال و آینده، نیاز است تغییراتی در کتاب های درسی صورت پذیرد. مثلا  مطالب درسی در کتاب ها به طریقی ارائه شوند که زمینه را برای بحث و گفت و گوی دانشآموزان فراهم سازند و فقط ارایه اطلا عات در سطح دانش نباشند. مخصوصا سوالا ت بیشتر به صورت واگرا بیان شوند تا همگرا. هم اکنون بیشتر سوالا ت پایان درس ها، به صورت هم گرا طرح شده اند، یعنی هر سوال یک پاسخ معین و مشخصی دارد. در نتیجه زمینه مشارکت دانشآموزان در بحث و ارائه پاسخ را از بین می برد. در این صورت، فراگیران از این که به احتمال زیاد جوابشان مطابق پاسخ مورد نظر نباشد و احیانا مورد خشم معلم و تمسخر دانش آموزان قرار گیرند، از تفکر در این زمینه و ارائه پاسخ صرف نظر می کنند; هر چند ممکن است پاسخشان نیز صحیح باشد. بدین طریق، زمینه های پرورش قدرت خلا قیت در دانشآموزان از بین می رود.
در این خصوص در سال های اخیر تغییراتی مثبت در کتاب های درسی صورت گرفته است

- تغییر در شیوه های ارزشیابی و امتحانات:
چنان چه بخواهیم خلا قیت را در دانشآموزان پرورش دهیم، باید برای پی بردن به میزان موفقیت خود و اصلا ح برنامه از کار خود و نتایج آن ارزشیابی امتحان به عمل آوریم. در نتیجه ارزشیابی ها نیز باید بتواند تا حدود زیادی رشد و خلا قیت در دانشآموزان را بسنجند; یعنی به جای استفاده از پرسش های تستی و تک جوابی، بیشتر از پرسش های واگرا و سوالا تی که به تفکر و ارائه نظر و عقیده دانشآموز نیاز دارند، استفاده شود. همچنین ضمن اصلا ح نظرات دانشآموزان و پرسش ها و پاسخ های آنان اهمیت داد و در امتحانات و پرسش های مستمر و حین تدریس، به آنان به خاطر دادن پاسخ آفرین گفت.
با توجه به این که رشد خلا قیت و شکل گیری آن از دوران کودکی و در خانواده ها صورت می پذیرد، ضروری است از طریق رسانه های جمعی، مانند رادیو و تلویزیون و روزنامه ها، درباره اهمیت خلا قیت و چگونگی کمک به رشد آن، اطلا عات زیادی در اختیار عموم به خصوص خانواده ها قرار گیرد.

 منبع:

http://sh-itc.blogfa.com/post-124.aspx